Магнезиево олио

Магнезиево олио 140 ml

Магнезиево олио, 140 ml

"Магнезиевото Олио" е концентриран разтвор на магнезиев хлорид и вода. Нарича се "олио", тъй като при втриване в кожата предизвиква меко и мазно усещане.

Продуктът „Магнезиево Олио” се добива от подземно находище в Холандия на 1500 м. дълбочина. Продуктът е с много висока чистота и концентрация и не е замърсен от съвременната промишленост.

Повече Поръчай

Магнезиево олио спрей 200 ml

Магнезиево олио - спрей, 200 ml

"Магнезиево Олио" в удобна за употреба спрей бутилка.

Магнезиевото олио се използва при: Хронична умора, отслабване на имунната система, мускулна слабост, камъни в бъбреците, остеопороза, зъбен кариес, високо кръвно налягане, инсулт, атеросклероза, висок холестерол, сърдечна недостатъчност, учестен пулс, при повишeна консумация на алкохол, загуба на концентрация, апатия, депресия, нервност, отслабване на паметта, диабет, диабетна невропатия, мускулни крампи, паркинсова болест, псориазис, хронични болки.

Повече Поръчай

Книга трансдермална терапия с магнезий

Книга трансдермална терапия с магнезий

В "Тpaнcдepмaлнa тepaпия c мaгнeзий" Mapк Cъpкъc, пoчeтeн дoктop пo изтoчнa мeдицинa, cпeциaлиcт пo aкупунктуpa и ocнoвaтeл и диpeктop нa IМVА (Internаtionаl Мediсаl Veritаs Аssoсiаtion), зaпoзнaвa читaтeля c нaй-вaжния пpeнeбpeгвaн минepaл нa плaнeтaтa.

Heгoвaтa cтpacт, пpoзpeния и изcлeдвaния нa нaчинa нa дeйcтвиe нa тoзи минepaл щe ви пoмoгнaт дa oпpeдeлитe дaли и виe cтe кaтo двecтaтa милиoнa чoвeкa в Aмepикa (или милиapдитe пo cвeтa), кoитo cтpaдaт oт мaгнeзиeв дeфицит.

Повече Поръчай

Какво е магнезиево олио?

"Магнезиевото олио" е концентриран разтвор на магнезиев хлорид и вода. Нарича се "олио", тъй като при втриване в кожата предизвиква меко и мазно усещане.

Магнезиевото олио се използва при:

Хронична умора, отслабване на имунната система, мускулна слабост, камъни в бъбреците, остеопороза, зъбен кариес, високо кръвно налягане, инсулт, атеросклероза, висок холестерол, сърдечна недостатъчност, учестен пулс, при повишeна консумация на алкохол, загуба на концентрация, апатия, депресия, нервност, отслабване на паметта, диабет, диабетна невропатия, мускулни крампи, паркинсова болест, псориазис, хронични болки.



Човек и магнезий

Магнезият е вещество, което се проявява навсякъде в природата. Човешкото тяло съдържа средно 28 грама магнезий. Намира се във всички телесни клетки и играе ключова роля в десетки процеси в тялото. За съжаление, организмът ни отделя твърде много магнезий, което е причината от 20% до 50% от хората в развитите страни да страдат от недостиг на магнезий.

За появата на дефицит на магнезий може да се съди по различни симптоми. Първоначалните симптоми обикновено са болки в краката, мускулни крампи и/или апатия. Ако се игнорират симптомите могат да се появят по-сериозни състояния: магнезиевия дефицит се свързва с депресия, но също така и със сърдечни заболявания и ревматични заболявания.

Най-добрият начин да се противодейства на недостига на магнезий е като се прилага през кожата магнезиев хлорид. Разтвореният магнезиев хлорид преминава през кожата и прониква в целия организъм. Отдавна са известни лечебните свойства на къпането в Мъртво море, което се дължи на много високата концентрация на магнезий във водите му.

Биологична роля на магнезия

В нашата епоха на високотехнологична механична медицина и химическа фармацевтика основните прости принципи и факти за човешкото здраве и лечение прекалено често се пренебрегват и забравят. Затова за хората, посветили се на постигането на реално здраве и истинско излекуване, винаги е повод за радост, когато някой от тези прости основни факти бъде преоткрит. Едно от най-важните разкрития през последните години е изключителната важна роля, която играе магнезият в почти всички фундаментални уравнения на човешкото здраве.

Китайската идеограма за “магнезий” се състои от символите за “минерал” и “красив”, затова е известен за конвенционалните лечители в Китай като мей, “красивия минерал”, а значението му, както в профилактиката, така и при лечението, е признато. Водейки се от основния принцип, че храната е винаги най-доброто лекарство, особено за предпазване от болести и дегенериране, традиционната китайска диета съдържа обилно количество от този жизненоважен минерал.

В съвременния западен свят, особено в Америка, сърдечните болести се превърнаха в една от основните причини за преждевременна смърт, като е доказано с абсолютна сигурност, че дефицитът на магнезий е основен фактор, допринасящ за сърдечната недостатъчност. Като се има предвид, че около 80% от населението страда от критично висок недостиг на магнезий, не е чудно, че сърдечните болести са се превърнали в един от най-големите убийци.

Не само човешкото сърце обаче зависи от осигуряването на достатъчно магнезий. Имунната реакция, нервните и мозъчните функции, кръвното налягане и повече от 300 жизненоважни ензимни реакции в клетките на човешкото тяло разчитат на магнезия. Без необходимото количество магнезий повечето жизнени функции на тялото започват да зациклят и накрая спират.

Естествени източници на магнезий са зърнените храни, ядките, зеленчуците и сушените плодове. Поради индустриализацията обаче тези храни съдържат все по-малко магнезий и това води до остър недостиг на магнезий сред населението.

Ядките - естествен източник на магнезий

Зеленчуците - естествен източник на магнезий

За жалост повечето магнезиеви добавки, предлагани днес на пазара, са безполезни поради две причини: първо, не са направени от подходящата форма магнезий, и второ, оралното приемане на магнезий не е особено ефективно.

Съдържание на магнезий в 100 гр. храни:

Тиквено семе (печено)          
500 мг.
Пшеничени трици 450 мг.
Бадеми 250 мг.
Диня 220 мг.
Кайсиеви ядки 200 мг.
Соя 200 мг.
Сусамово семе 200 мг.
Фъстъци (печени) 180 мг.
Лешници 170 мг.
Орехи 150 мг.
Банани 29 мг.
Картофи (печени) 25 мг.
Бял хляб 20 мг.

Формата магнезий, която човешката метаболитна система разпознава и асимилира най-ефикасно, е магнезиевият хлорид, същата форма, която се съдържа в морската вода, но много малко хранителни добавки на съвременния пазар включват този тип магнезий. А простичката тайна за правилното приемане и оптималното усвояване на магнезия е да се прилага трансдермално, т.е. през кожата, а не през устата.

Мъртво море - с най-високо съдържание на магнезий
Мъртво море е с високо съдържание на магнезий
и е известно със своите лечебни своиства.

 

Трансдермалното приемане на магнезий е бърз и правилен начин за коригиране на хронични дегенеративни състояния, причинени от дефицита на магнезий, и най-простият начин да се прави е като се намаже кожата с течен разтвор на магнезиев хлорид или да се натопяват краката за 20 минути в леген гореща вода с добавка на известно количество течен магнезиев хлорид. В цялостната лечебна програма за детоксикиране и регенериране, трансдермалната магнезиева терапия играе ключова роля във формата на успокояваща гореща вана, в която се добавя 50 ml „магнезиево олио”.

Магнезиевото олио е концентриран и почти наситен разтвор на магнезиев хлорид във вода. То се нарича "олио", заради мекото и мазно усещане, което предизвиква, когато се втрива в кожата. Обикновено магнезиевият хлорид се извлича от морска вода или директно чрез изпаряване от Мъртво море, или от древни подземни източници. Магнезиевият хлорид, получен от морска вода, се смята от FDA за хранителна категория.

Магнезий

Магнезият (атомно число 12) е жизнено необходим за нормалното функциониране на нервната и сърдечносъдовата система елемент. Чистият магнезий е сребристобял метал, който гори с ослепителен блясък. Той е четвъртият по разпространение минерал в клетките след калция, фосфора и калия. Приблизително шейсетте грама, които присъстват в средностатистическото човешко тяло, не са във вид на метал, а на магнезиеви йони (положително заредени магнезиеви атоми, присъстващи или в разтвори, или в съчетание с тъкани като например в костите).

Магнезият е вторият най-разпространен вътреклетъчен и четвъртият най-разпространен изобщо катион (положително зареден йон) в тялото. Той е жизненоважен трансмембранен и вътреклетъчен модулатор на клетъчната електрическа активност. Това обяснява защо недостигът му в тялото има пагубни последствия за живота на клетките. Този факт обаче не е широкоизвестен.

Точно една четвърт от този магнезий е открит в мускулната тъкан, а три пети – в костите; по-малко от 1% участва в състава на кръвния серум, но именно това се използва най-често като индикатор за магнезиевия статус на организма. Магнезият в кръвния серум на свой ред може да бъде подразделен на свободни йонни части и други части, образуващи сложни връзки или протеинови връзки. Йонните части обаче се смятат за най-важни при измерването на магнезиевия статус, защото те са физиологично активни. Тялото полага големи усилия, за да поддържа постоянно нивото на магнезия в кръвта.

Магнезият е най-важният минерал за поддържане на електрическото равновесие и за улесняване на гладкото протичане на метаболизма в клетките. Едно от основните му свойства е способността му да стабилизира мембраните. Той влияе стабилизиращо не само на клетъчните мембрани, но и на различни субклетъчни органели. Дефицитът на магнезий днес е сред най-разпространените в индустриализирания свят проблеми, свързани с храненето. Той е резултат от съвременните селскостопански практики, техниките за приготвяне на храната и хранителните тенденции. Последствията за здравето са катастрофални.

Магнезият е необходим за метаболизма на въглехидратите, мазнините и аминокиселините. От жизнена важност е за функциите на мускулите и нервите и за образуването на костите и зъбите. Освен това уравновесява и регулира действието на калция.

Съществуват основно два класа минерали: олигоелементи или тези, които са ни нужни в изключително малки количества, и минерали, които са ни необходими в значително по-големи дози. Магнезият спада към втората категория, но тъжната истина е, че този факт от областта на медицината и нутриционистиката все още не е възприет масово от лекарите. Вземането на магнезиеви добавки се пренебрегва изключително от конвенционалните лекари, които го предписват недостатъчно. Макар дефицитът на магнезий да е почти масов, той рядко се търси като причина за здравословните проблеми и следователно не се открива, коригира или взема предвид при изготвянето на стратегия за лечение. В повечето индустриализирани страни приемът на магнезий намалява с времето и количеството му в населението като цяло е гранично ниско. Дефицитът на магнезий може да се отрази буквално на всяка система на тялото. Неговото абсорбиране и елиминиране зависят от множество променливи фактори, поне един от които често не е наред, и така се стига до недостиг, който може да се прояви като различни признаци и симптоми.

Магнезият е изключително важен за здравето и в медицината. Той е от огромно значение за метаболизма на калция, калия, фосфора, цинка, медта, желязото, натрия, оловото, кадмия, солната киселина, ацетилхолина и азотния окис, за много ензими, за вътреклетъчната хомеостаза и за активирането на тиамина и следователно – за изключително широка гама критично важни телесни функции. Магнезият е особено важен, заради посредническата си роля при изключително значими функции на нервната и ендокринната система; той допринася за поддържане на нормалната мускулна и нервна функция, поддържа стабилен сърдечния ритъм, здрава имунната система и силни – костите. Участва също така в регулиране нивото на кръвната захар, казва своята дума за нормалното кръвно налягане; знае се, че участва в метаболизма на енергията и синтеза на протеини. В ядрото повече от половината магнезий е тясно свързан с нуклеиновите киселини и мононуклеотидите. Нужен е за физическата цялост на двойната спирала на ДНК, която носи генетична информация и кода за специфични протеини. Ензимите са протеинови молекули, които стимулират всяка химическа реакция в тялото. Без магнезий стотици от тези ензими не могат да си вършат работата.

От 325 зависещи от магнезия ензими, най-важната ензимна реакция е свързана със създаването на енергия чрез активирането на аденозин трифосфат (АТФ), фундаменталната молекула за съхранение на енергията на тялото.

Напълно възможно е АТФ да е това, което китайците наричат “чи” или жизнена сила. Магнезият участва в производството и складирането на енергия. Без магнезий няма енергия, няма движение, няма живот. “Магнезият е нужен за синтеза на различни съединения, които имат богати на енергия връзки от всякакъв тип.”3 Образуването на богати на енергия връзки, които изискват Mg2+ е базата за всяка клетъчна дейност. Дори само този факт е достатъчен, за да се разбере изключителното биологично значение на магнезия. Затова умората често се преодолява с добавяне на магнезий към диетата, защото многото ензимни системи, зависещи от този елемент, възстановяват нормалното ниво на енергия.

Токсичното влияние на флуорните йони играе ключова роля за острата магнезиева недостатъчност. Флуорният йон определено се намесва в биологичната активност на магнезиевия йон. Флуорно-магнезиевото взаимодействие като цяло намалява ензимната активност. Много лекари и изследователи поясняват недвусмислено, че “магнезиевият дефицит е значителен фактор – често главен – за много сериозни заболявания като инфаркт и други форми на сърдечни болести, астма, безпокойство и пристъпи на паника, депресия, умора, диабет, мигрена и друго главоболие, остеопороза, безсъние и повечето случаи на мускулни проблеми.

Броят на патологиите, свързани с недостига на магнезий, е смайващ: хипертензия (сърдечносъдова болест, нарушения на бъбреците и черния дроб и т.н.), пероксинитрит (мигрена, мултиплена склероза, глаукома, алцхаймерова болест и т.н.), повтарящи се бактериални инфекции в резултат на ниско ниво на азотен окис в телесните кухини (синуси, влагалище, средно ухо, бели дробове, гърло и т.н.), гъбични инфекции в резултат на потисната имунна система, дезактивиране на тиамина (ниско ниво на стомашна киселина, поведенчески нарушения и т.н.), предменструален синдром, калциев дефицит (остеопороза, промени в настроението и т.н.), кариес на зъбите, загуба на слуха, диабет ІІ тип, крампи, мускулна слабост, импотентност, агресия, фиброми, калиев дефицит (аритмия, хипертензия, някои видове рак), натрупване на желязо и т.н.”

Магнезият играе изключително важна роля за регулиране възбудимостта на централната нервна система и неговият недостиг може да предизвика агресивно поведение, депресия или самоубийство. Магнезият успокоява главния мозък и не е нужно дефицитът му да стане прекалено сериозен, за да се стигне до хиперактивност на мозъка. Едно изследване потвърждава по-рано публикувани сведения, че оскъдният прием на магнезий превъзбужда невроните на главния мозък и води до намалена съгласуваност, като създава по-скоро какафония, отколкото хармония, според направените с електроенцефалограма измервания.

През половината от едно шестмесечно изследване, тринайсет жени консумират 115 мг магнезий дневно или около 40% от препоръчителната дневна доза (ПДД). През другата половина получават по 315 мг на ден – малко повече от 250 мг, препоръчвани за жени. След като приемат в продължение само на шест седмици тази малко по-висока от граничната доза, електроенцефалограмите им показват значителна промяна в мозъчните функции.

Магнезият съществува в тялото или като активни йони, или като неактивни комплекси, свързани с протеини или други вещества.

Минералите като цяло управляват останалите хранителни елементи, защото витамините, ензимите и аминокиселините, както и мазнините и въглехидратите, се нуждаят от тях за дейността си. Седемнайсет минерала се смятат за незаменими за човешкото хранене и ако само един от тях е в недостатъчно количество, балансът на цялата система може да пострада. Дефицитът на един-единствен минерал може да се отрази отрицателно върху цялата верига на живота, правейки другите хранителни агенти неефективни и безполезни…

Видео, "Дар от океана"